вівторок, 11 грудня 2012 р.

Ніка Новікова. Пісня над линами



Я бачила заплаву у причасті:
вино – линова кров – і сірий хліб,
дрібна і метушлива паства риб…

ломаччя посміхалося гілчасто,
гули важкі джмелі медовосито,
вгасало сонце, бронзою налите,
мій лин співав, та пісня не лилася;
і мокрими очима до долоні
моєї він тулився.
квола, ласа
півсутінь виповзала з оболоні,
і лин тоді тремтів і шепотів
про води життєдайні та святі.

та вір мені, я бачила – він їв
гірку рокиту, тлустих вудіїв,
човна, що потопельника несе.
до чого піднесеш – ковтав усе!
але і тим надихатись не міг
в густій новонародженій пітьмі.

я бачила, як достигали грона
тих світляків, яким губила лік;
як повня у воді блищала линно,
як мляво віджарів вузенький комин
за овидом.
і як покрав жарини
дрібних зірок голодний степовик;

я бачила, як небо гайворонить,
і стигне ніч, бо день уже остиг.

лин шепотів, допоки зовсім стих:
коли тепло останнє не вборонять
ламкі очеретяні духи стріх,
в духмяних яслах трьох осінніх коней
до сходу сонця вродить перший сніг.

12 коментарів:

  1. оооо, дууже смаковито і ситно
    просто неймовірний вірш

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. дякую) найскладніше в такому тексті - запам*ятати емоцію максимально точно.

      Видалити
  2. Після таких віршів здається, що Ісус був українцем. Що б це не означало :)

    ВідповістиВидалити
  3. О! середина грудня! які можуть буть лини, скажи пожалуста!?
    :))))

    ВідповістиВидалити
  4. це, як зустріти гарного знайомого,
    з яким давно не бачився.
    і букви всі на місці,
    і слова ті самі,
    і рядочки,
    але після прочитання -
    вірш показує себе по-новому.
    наче додалося інших звуків,
    кольорів.
    на дотик - холод.
    на відчуття - запах осіннього ломаччя,
    гіркої рокити,
    і зблиску важкого бронзового сонця.


    те, про що шепотів лин -
    має ледь вловимий дух язичництва,
    таїни обрядів,
    запах мавчиних кіс.

    пророцтво,
    що несе у собі зимове народження.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. о, Терцино... як важко відповідати на такі коментарі притомно) найправильніше - насолоджуватися ними мовчки.

      Видалити
  5. хай лин говорить, не мовчить - і грона
    виблискують як повня у воді,
    слова тепло вборонять - і огорне
    свята печаль від дивних сновидінь...

    ВідповістиВидалити
  6. гарний вірш. правда, я десь від чверті до кінця тексту почав втрачати зв"язок образів, але загальне враження - чудове. Початок і перша половина дуже сильні.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. дякую. я, мабуть, також би втратила, якби була читачем. для автора все зрозуміліше, бо в основі текста емоція. настрій, а не сюжет чи образ.

      Видалити