субота, 9 лютого 2013 р.

Татчин. навзаєм


у цьому місті здвоєних речей,
де все навзаєм – слово, тіло, постіль,
де навіть час прискорено тече –
приблизно вдвоє, все вмирає поспіль.

тут все пекуче: голос, голод, шал.
і не тому, що я за кимось скучив.
довкілля пестить тисячами жал,
бо остаточно суче і минуче.


у цьому місті річка і вокзал –
апологети часу: все минає.
тут в кожну шибку вправлена сльоза:
я майже кожну поіменно знаю.

усе зникає в мареві земнім.
ці бідні строфи ззовні не пізнати.
якщо слова й лишилися в мені,
їх небагато – виношених – нате!

у цьому місті зречених – як бліх!
довкола мене люду – наче спаму!
якби я  міг, то я б з тобою ліг
торкатись тіла спраглими губами.

і так лежав би вічність і мовчав.
дозріла б з часом зірка серед стелі.
і перманентно віяв з-за плеча
пекучий холод власної пустелі.

в пітьмі взаємин – музика і тлін.
усі питання місто ставить руба.
лахміття неба висне вздовж землі,
а в нім кривавить сонячний обрубок.

минають люди, наче холоди.
про нелюбов до строку не казав їм.
усі «прощай» – задавнене «прости».
а всі прощання – зречення навзаєм.

10 коментарів:

  1. Це так природно — відстані і час.
    Я вже забула. Не моя провина,—
    то музика нагадує про Вас,
    то раптом ця осіння хуртовина.

    а ви бачите те, що я чую? :) цікавий перегук.

    ВідповістиВидалити
  2. точніш - наступна строфа:

    Це так природно — музика і час,
    і Ваша скрізь присутність невловима.

    ВідповістиВидалити
  3. так. нікуди не дінешся - ритмічний перегук наліцо.
    і що тепер робити.../театрально заламує руки/

    ВідповістиВидалити
  4. а от цікаво: суче довкілля зменшується чи збільшується /як категорія/, коли його описуєш, коли його називаєш точними словами?

    тут в кожну шибку вправлена сльоза - шото не можу уявити сльозу вправленою, бо це більше стосується чогось твердого, нмд. вкрапленою чи вживленою - можу.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. воно звужується - ти ширишся: як тільки ці дві речі врівноважуюцця, стається вибух /бууухх!... осідають клапті/

      стосовно другого... це жидкє стікло. яке ще не затвердло.

      Видалити
  5. дуже красивий вірш, але є щось в ньому дидактичне, чи то занадто вселюдське і всеохопне....

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. дякую.
      і не можу не погодитись з рештою. певно, що так. я над цим думатиму. але для чоловічою поезії це не так вже й погано... зрештою. ми любимо казати за всіх і повчати: хлібом не годуй.

      Видалити
    2. як на мене, чоловічої поезії не існує, є тільки жіноча і вселюдська:)

      Видалити
    3. а як же сакральне:
      У очах моїх завіса. Бабу хочеться страшне!
      це відносимо до жіночої, чи до вселюдськоЇ?

      втім, я використав умовну класифікацію) не сприймайте, будь ласка, буквально. бо, за великим рахунком, і жіночої немає. а те, що йменують жіночою - то умовно поезія. так що /риторично і пафосно/ є тільки поезія! /правда красіво сказав? до мене так ніхто ще не казав/

      Видалити